Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin Karadeniz’de doğal gaz üretimini sürdürdüğünü, Somali başta olmak üzere yurt dışı faaliyetleri artırmak istediğini söyledi.
Dünyada 416 reaktörle nükleer enerji kullanan ülke sayısı 31’e ulaştı. Akkuyu NGS’nin faaliyete geçmesiyle Türkiye’de elektriğin yüzde 10’u nükleer enerjiden karşılanacak.
Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin elektrik talebinin yüzde 15’ini nükleerden karşılamayı ve küçük modüler reaktörlerde üretici ülke olmayı hedeflediğini söyledi.
IAEA, yeni nesil nükleer reaktörlerin gelişmiş güvenlik standartlarıyla enerji dönüşümünde önemli rol oynayacağını açıkladı. SMR teknolojisi öne çıkıyor.
ABD’de kurulan DOME test merkezi, yakıtlı mikroreaktörlerin gerçek koşullarda denenmesini sağlayarak nükleer teknolojilerde yeni bir dönemin kapısını aralıyor.
Nükleer santrallerde güvenlik, çok bilişim sistemleriyle sağlanıyor. Aktif ve pasif mekanizmalar, olası kazaları önleyerek insanı ve çevreyi korumayı hedefliyor
Bakan Şimşek, yapay zekanın artan enerji ihtiyacına dikkat çekerek Türkiye’nin önümüzdeki yıllarda 2-3 yeni nükleer santral kurmayı planladığını açıkladı.