Haber Ara

Milyonlarca haber arasında ara

İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü yüksek lisans başvurularını açtı

İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü, 2026-2027 Güz Yarıyılı için Sıfır Atık Tezli Yüksek Lisans Programı başvurularını almaya başladı.

İKLİM & ÇEVRE 22.06.2026 13:34 Beyza Kum 46 okuma Okuma Süresi: 2 dk
İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü yüksek lisans başvurularını açtı
Paylaş:
N

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Sıfır Atık Vakfı işbirliğinde kurulan İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü, 2026-2027 Güz Yarıyılı için Sıfır Atık Tezli Yüksek Lisans Programı’na öğrenci başvurularını almaya başladı. Program, sıfır atık, döngüsel ekonomi, kaynak verimliliği, atık yönetimi ve atıktan enerji alanlarında uzman insan kaynağı yetiştirmeyi amaçlıyor.

SIFIR ATIK ALANINDA AKADEMİK PROGRAM BAŞLIYOR

Sıfır Atık Vakfından yapılan açıklamaya göre, İTÜ Sıfır Atık Enstitüsü yeni akademik dönem için öğrenci kabulüne hazırlanıyor.

Enstitü, Türkiye’de sıfır atık alanında bilimsel bilgi üretimini artırmak, nitelikli insan kaynağı yetiştirmek ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sunmak amacıyla kuruldu.

İTÜ ve Sıfır Atık Vakfı arasında 12 Mayıs 2025’te imzalanan işbirliği protokolünün ardından hayata geçirilen enstitü, sıfır atık ve döngüsel ekonomi alanında Türkiye’deki ilk akademik yapılanmalardan biri olarak öne çıkıyor.

PROGRAM TAMAMEN İNGİLİZCE YÜRÜTÜLECEK

Sıfır Atık Tezli Yüksek Lisans Programı, tamamen İngilizce olarak yürütülecek.

Program, farklı disiplinlerden mezun öğrencilere çevresel sürdürülebilirlik alanında uzmanlaşma imkanı sunacak. Öğrenciler, teorik eğitimin yanında uygulamaya dönük projelerle de desteklenecek.

Bu kapsamda programın, Türkiye’nin yeşil dönüşüm sürecine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaların artırılmasına zemin hazırlaması bekleniyor.

ATIK YÖNETİMİ VE ATIKTAN ENERJİ EĞİTİMİ VERİLECEK

Program kapsamında öğrenciler; atık oluşumunun önlenmesi, kaynakların verimli kullanılması, döngüsel ekonomi modelleri, sürdürülebilir üretim ve tüketim uygulamaları ile enerji geri kazanımı gibi konularda ileri düzey eğitim alacak.

Sıfır atık, atık yönetimi ve atıktan enerji başlıkları, programın öne çıkan çalışma alanları arasında yer alacak.

Akademik çalışmaların sektör işbirlikleri ve uygulamalı araştırmalarla desteklenmesi amaçlanıyor.

TÜRKİYE’NİN YEŞİL DÖNÜŞÜMÜNE KATKI SAĞLAYACAK

İTÜ’nün bilimsel birikimi ile Sıfır Atık Vakfının saha deneyimini bir araya getiren program, öğrencilerin sürdürülebilirlik politikalarına katkı sunabilecek uzmanlar olarak yetişmesini hedefleniyor.

Enstitü, Türkiye’nin sıfır atık, iklim değişikliğiyle mücadele ve döngüsel ekonomi alanlarında ihtiyaç duyduğu uzman insan kaynağının geliştirilmesine katkı sağlayacak.

Ayrıca eğitim, araştırma ve proje geliştirme faaliyetleriyle sürdürülebilir yaşam kültürünün yaygınlaştırılması ve çevresel sorunlara yenilikçi çözümler üretilmesi amaçlanıyor.

BAŞVURULAR 26 HAZİRAN’A KADAR SÜRECEK

2026-2027 Güz Yarıyılı için başvurular sürüyor. Programa ilişkin detaylı bilgi ve başvuru şartlarına İTÜ Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden ulaşılabiliyor. Son başvuru tarihi ise 26 Haziran 2026 olarak açıklandı.

Program, çevre, sürdürülebilirlik, döngüsel ekonomi ve atık yönetimi alanlarında kariyer yapmak isteyen adaylara sıfır atık alanında uzmanlaşma olanağı sunacak.

HABER BİLGİSİ
Kaynak: Haber Merkezi
Yorumlar
0 yorum
Yorumlarınız editör onayından sonra yayına alınır.
Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.
Elektrikli araçlarda daha uzun menzil için silikon anot
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Elektrikli araçlarda daha uzun menzil için silikon anot
WhatsApp
İhbar Hattı